Druhým najdôležitejším kritériom, podľa ktorého si zákazník vyberá
reštauráciu, je podľa 79 % reštaurácií hodnota za peniaze. Geografická
poloha prevádzky rozhoduje podľa 78 % gastropodnikov a 76 % z nich je
presvedčených, že dôležitý je aj prístup zamestnancov podniku.
Počet hostí sa u 39 % opýtaných podnikov nezmenil. Viac zákazníkov
zaznamenali 4 % respondentov. Problémom pri poklese počtu hostí v
reštauráciách je vplyv na množstvo prevádzok či na konkurencieschopnosť
firiem.
"Znižovanie počtu hostí v reštauráciách je nezdravý jav v
spoločnosti, pretože môže mať negatívny vplyv nielen na počet
gastroprevádzok, a teda užšiu ponuku výberu pre zákazníkov, ale aj na
nižšiu konkurenciu," upozornila Lívia Bachratá zo spoločnosti
Edenred. Na Slovensku by sa mal pritom podľa Bachratej gastrosektor
rozvíjať a napredovať, nie upadať.
Pracovníci v oblasti gastronómie tiež bojujú s nárastom cien za suroviny
a energie. Aby zlepšili reštaurácie svoju ponuku, zmenili svoje návyky,
a to v 71 % prípadoch. Vyberajú si zdravšie a lokálne produkty a
zmenili aj dodávateľov. Naopak, 29 % gastropodnikov v tomto smere svoj
postoj nezmenilo. Na prípravu jedál používa 50 % oslovených reštaurácií
bio produkty.